Bienvenu sur www.francianyelv.hu   A kijelölt francia nyelvű szöveg felolvasásához kattints a hangszóróra! Bienvenu sur www.francianyelv.hu GSpeech

A koronavírus okozta válság miatt esett vissza jelentősen a TGV utasforgalma.

Mostantól pár hónapon keresztül csalódnia kell majd annak, aki a híres francia gyorsvonattal, a TGV-vel szeretne utazni. Az állami vasúttársaság (SNCF) ugyanis úgy döntött, hogy kihasználatlanság miatt egy ideig nem közlekednek majd a népszerű szerelvények.

Bár a karantén után a nyári szezon viszonylag jól sikerült, sokan utaztak TGV-vel, most újból megcsappant az utasok száma. A vasúttársaság szerint hétvégenként nagyjából kétharmados kihasználtsággal közlekednek a TGV szerelvényei. Jóval nagyobb a veszteség a hétköznapokon, ezeken a napokon 60-70 százalékkal esett vissza a forgalom. A társaság ezért úgy döntött, hogy nem üzemelteti a vonatokat veszteségesen, így egy ideig kivonják őket a forgalomból, és más szerelvényeket állítanak be a helyükre.

A TGV-k helyett sok helyen a TER elnevezésű személyvonatok járnak majd, de olyan elképzelés is van, hogy néhány vonalon megmarad a TGV-szerelvény, de több megállót iktatnak majd be a menetrendbe, hogy azok is igénybe tudják venni, akik nem az eredeti TGV-megállók egyikén szerettek volna leszállni a szerelvényről.

Az SNCF szóvivője leszögezte, hogy nem vonják ki végleg a forgalomból a TGV-ket, csak felfüggesztik a közlekedésüket az egészségügyi válság idejére. Az intézkedés időtartama egyelőre nem ismert, csak annyit lehet tudni, hogy hónapokról van szó. Ugyanakkor
az sincs kizárva, hogy 2021-ben sem találkozhatunk majd TGV-vonatokkal Franciaországban.

A járvány rettentő nagy kiesést okozott az SNCF társaságnak, a TGV-vonatokat ugyanis a vállalat a saját forrásaiból tartja fenn. A vírus miatt drasztikusan lecsökkent forgalom 3 milliárd eurós veszteséget okozott a társaságnak, írja a Le Figaro-ra hivatkozva a V4NA hírügynökség.


La SNCF va supprimer des TGV, faute de clients

En guise de remplacement, la direction s'est attachée à trouver des alternatives en TER, tandis que d'autres TGV pourront faire des arrêts supplémentaires en compensation.

La SNCF va supprimer des TGV ces prochains mois pour adapter l'offre à une demande qui n'est pas repartie à la rentrée, et éviter de faire circuler des trains vides, a-t-elle indiqué ce jeudi.

Après un été relativement bon grâce aux petits prix et au besoin des Français de bouger et de voir leurs proches, «la rentrée est difficile», avec des trains à moitié vides la semaine, a expliqué une porte-parole à l'AFP. Si les TGV sont actuellement remplis aux deux tiers le week-end, la clientèle professionnelle est en baisse de 60 à 70% pendant la semaine, a-t-elle relevé. «Les prévisions pour les prochains mois sont pessimistes», a-t-elle ajouté, notant que les premières réservations pour les fêtes de fin d'année étaient «décevantes».


«Il n'est pas économiquement, ni écologiquement, responsable de faire circuler des TGV trop peu remplis. C'est pourquoi, pour tenir compte des impacts de cette crise sanitaire, SNCF TGV a décidé d'alléger un certain nombre de dessertes», a déclaré la porte-parole. Mais «il n'y a pas de plan national», a-t-elle indiqué, insistant sur le caractère «temporaire» de ces mesures et parlant d'«adaptations»: «Uniquement du cas par cas en fonction de chaque situation locale.» «On n'annule pas, on suspend, le temps de la crise sanitaire. (...) Ces suspensions ne sont pas décidées de gaîté de cœur», car «la volonté de SNCF, sa raison d'être, c'est bien de faire rouler des trains», a-t-elle plaidé.

«Arrêtées, adaptées ou prolongées en 2021»
Ces suspensions de dessertes TGV pourront selon elle être «arrêtées, adaptées ou prolongées sur tout ou partie de 2021, en fonction de l'évolution du trafic ou si le contexte perdurait». En guise de remplacement, la direction s'est attachée à trouver des alternatives en TER - avec certes des parcours plus longs -, tandis que d'autres TGV pourront faire des arrêts supplémentaires en compensation, a-t-elle noté.

Contrairement aux Intercités, TER et trains de la banlieue parisienne qui sont subventionnés par l'État et les régions, les TGV sont directement organisés par la SNCF, sur ses fonds propres. Ils ont, à date, perdu plus de 3 milliards d'euros en raison de l'effondrement du trafic voyageurs dû à la pandémie, selon le groupe public.


Source : baon / Le Figaro

A felolvasó használata

A honlapon található francia nyelvű szövegeket a beépített program felolvassa, ha kijelölöd a szöveget az egérrel. Ha nem tudod hogyan kell, nézd meg ezt a videót: 

Állásajánlatok
Bíró Ádám könyvei

Vive la langue française!

Oublie ton passé,
qu`il soit simple ou composé,
Participe à ton Présent
pour que ton Futur
soit Plus-que-Parfait !

A kijelölt francia nyelvű szöveg felolvasásához kattints a hangszóróra! Francianyelv.hu felolvasó